Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

5 Kasım 2014 Çarşamba

Glassfish Uygulama sunucusu nasıl kurulur

Selamlar


Bu paylaşımda Glassfish uygulama sunucusu kurulumundan bahsedeceğim.Öncelikle Glassfish hakkında kısa bir bilgi vermek istiyorum.Kurulum ve yönetimi oldukça kolay olan J2EE standartlarını destekleyen bir uygulama sunucusudur.Web yönetim arayüzüne sahiptir,oldukça güzel ve pratik bir yönetim konsol tasarımı vardır.Glassfish bir topluluk tarafından geliştirilmektedir.Birde Oracle tarafından %300 performans iyileştirme ve benzeri ücrete tabi sürümleride bulunmaktadır.Burda GNU lisanslı olan Glassfish topluluğunun geliştirmekte olduğu sürümün kurumunu yapacağız. Kurulum yaptığım sistem Debian GNU/Linux 7.2 (wheezy) bilgisini verdikten sonra kurulum adımlarına geçebiliriz.

İlk olarak yapılması gereken adım,aşağıdaki linkte bulunan glassfish-4.1.zip dosyasını indirmek olacak.
Açılan ekranda iki adet glassfish dağıtımı bulunmakta.Bu kurulumda Java E 7 full platform altında olan  glassfish-4.1.zip dosyası ile ilerliyeceğiz.


Glassfish-4.1.zip indirildikten sonra,aşağıdaki komutla zip içinden dosyaları çıkartmalıyız.
  • unzip glassfish-4.1.zip


Komutu ile zip uzantılı dosyayı bulunduğu dizine çıkarıyoruz.Kurulumda zip dosyanın çıkarıldığı dizin "/home/mocal" dır.Home dizinimizde dosyaları listelemek için "ls - l" komutunu kullanarak,oluşan listede glassfish4 klasörünü görmemiz gerekmekte.

Listede glassfish4 klasörü bulunmakta,artık uygulama sunucumuzu çalıştırma vakti geldi.Yapmamız gereken işlem aşağıdaki komutu terminalde çalıştırmak.
  • sudo glassfish4/bin/asadmin start-domain


Glassfish'in web yönetim arayüzünden bahsetmiştim.Yönetim arayüzüne ulaşmak için aşağıdaki adresi kullanmalıyız.

Teşekkürler.


Başka bir paylaşımda görüşmek üzere.
Mehmet ÖCAL 2014

Hiç yorum yok: