Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

20 Kasım 2014 Perşembe

Jboss uygulama sunucusu kurulumu

Selamlar



Bu paylaşımda Jboss uygulama sunucusu kurulumundan bahsetmek istiyorum.Glassfish kurulumunu daha önce anlatmıştım,şimdi sıra jboss uygulama sunucusunda.Jboss J2EE standartlarını destekleyen bir yapıya sahip.İki dağıtımı mevcut,ilki "Jboss community" bu sürüm tamamen ücretsiz GNU lisanslı,diğeri ise Redhat destekli olan sürümü,bu sürümde kurumsal destek isterseniz ücrete tabi olmakta.Bunun dışında çokta bir fark bulunmamakta.Şuana kadar blogumda iki uygulama sunucusunun kurulumuna yer verdim "jboss,glassfish" kurulum adımlarında "java" kurulumuna değinmedim,oracle java sistemde kurulu ve set olarak düşünerek anlatım yaptım. "JAVA" kurulumunu bundan sonraki konu olarak paylaşacağım.Java önemli olmazsa olmaz nitelikte.Ayrıca her iki uygulama sunucusunu kurulum bazında anlattım,uygulama nasıl deploy edilir,datasources tanımı nasıl yapılır gibi  konfigurasyon ve yönetim durumlarına değinmedim.Nasıl kurulum yapılır ??? olayını basit bir şekilde anlatmaya gayret ediyorum.Yukarıda bahsettiğim konfigurasyon ve yönetim olaylarını ilerleyen günlerde değinmeye çalışacağım.Anlatımda"Jboss-as-7.1.1.Final community " dağıtımının kurulumunu yapacağım.Kurulum yapılan sistem ise ;Debian GNU/Linux 7.2 (wheezy).Ek olarak java version "1.7.0_67".


Kuruluma başlamadan önce jboss uygulama sunucusunu indirmek gerekmekte.Bu işlem için aşağıdaki komutu terminal konsolda çalıştırmamız gerekiyor.
  • wget http://download.jboss.org/jbossas/7.1/jboss-as-7.1.1.Final/jboss-as-7.1.1.Final.tar.gz

Jboss indirme işlemi tamamlandıktan sonra,"ls -l *.tar.gz" komutunu terminal konsolda çalıştırıp "jboss-as-7.1.1.Final.tar.gz" isimli dosyaya ulaşmalıyız.Listede "jboss-as-7.1.1.Final.tar.gz" dosyası olduğuna göre bu sıkıştırılmış dosyayı açmamız gerekmekte.Bu işlem için aşağıdaki komutu terminal konsolda çalıştırmalıyız.
  • sudo tar -zxf jboss-as-7.1.1.Final.tar.gz
NOT:Kurulum için "/home/mocal" dizini kullanılmıştır.Siz isterseniz başka bir dizine de kurulum yapabilirsiniz.

Tar.gz dosya açıldıktan sonra home dizinimiz de "jboss-as-7.1.1" isimli bir klasör oluşacaktır."cd jboss-as-7.1.1" komutu ile klasöre girebiliriz.Bu klasörde bulunan "bin" pathinde uygulama sunucusunun çalışması için gerekli "conf ve sh" dosyalar bulunmaktadır. 


"jboss-as-7.1.1/bin" pathind bulunan "add-user.sh" dosyası yönetim konsolu için kullanıcı oluşturmaktadır.Sh dosyayı çalıştırmadan önce aşağıdaki komutları sırasıyla çalıştırmalıyız
  • sudo chown -R mocal jboss-as-7.1.1
  • cd jboss-as-7.1.1/bin
  • ./add-user.sh
add-user.sh çalıştığında aşağıdaki seçenekler görüntülenecektir."a" seçeneği ile ilerlemeliyiz.

What type of user do you wish to add? 
 a) Management User (mgmt-users.properties) 
 b) Application User (application-users.properties)
(a): a

Enter the details of the new user to add.
Realm (ManagementRealm) : BU BÖLÜMÜ BOŞ GEÇİYORUZ    
Username : Admin (İstediğiniz bir kullanıcı adı)
Password : 123 (Parola)
Re-enter Password :123

Kullanıcımız oluştuğuna jboss uygulama sunucusunu çalıştırabiliriz.Bunun için aşağıdaki komutu kullanmalıyız.
  1. cd jboss-as-7.1.1/bin/
  2. ./standalone.sh -Djboss.bind.address=localhost -Djboss.bind.address.management=localhost

Jboss uygulama sunucusu başlamış bulunmakta.Şimdi yönetim konsolüne bağlanalım.Bunu yapmak için kurulum yaptığımız makinede bulunan web browserdan "http://localhost:9990/console/App.html" adresini görüntülemeliyiz.



User name ve Password alanına add-user.sh ile oluşturduğumuz kullanıcı ve parolayı yazıp "OK" butonu ile oturum açıyoruz.


Jboss yönetim konsolune bağlandık.Uygulama sunucumuzun kurulumu tamamlandı.Web sayfası görüntülenek için "http://localhost:8080/" adresini görüntülemeliyiz.




Jboss uygulama sunucusunu durdurmak için aşağıdaki komutu terminal konsolda çalıştırmalıyız.
  • cd jboss-as-7.1.1/bin/
  • ./jboss-cli.sh --connect --controller=localhost:9999 command=:shutdown


NOT:JAVA_OPTS:  -server -XX:+UseCompressedOops -XX:+TieredCompilation -Xms64m -Xmx512m -XX:MaxPermSize=256m java bellek yönetimi ile ilgili problem yaşarsanız, "/home/mocal/jboss-as-7.1.1/bin" pathinde bulunan "standalone.conf" dosyasındaki JAVA_OPTS="-Xms64m -Xmx512m -XX:MaxPermSize=256m alanını JAVA_OPTS="-Xms128m -Xmx1024m -XX:MaxPermSize=512m olarak değiştirseniz bellek yönetimi ile ilgili hatalar çözülmüş olacaktır.Tabi kurulum yaptığınız sistem RAM miktarını minumum 2048mb (2GB) olarak düşünerek bu ayarları yapmamız gerekmekte.Önerilen (4GB).Ek bilgiyi verdikten sonra size veda ediyorum.

Teşekkürler.

Başka bir paylaşımda görüşmek üzere.
Mehmet ÖCAL 2014

Hiç yorum yok: