Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

24 Kasım 2014 Pazartesi

unetbootin ile usb'den Linux kurulum

Selamlar

Bu paylaşımda unetbootin yazılımından bahsetmek istiyorum.Unetbootin yazılımı "Linux dağıtımlarına ait  cd yada dvd "iso"'larını USB bellek modüllerine yazarak" işletim sistemi kurulumu USB bellekten yapmamıza imkan veriyor.Yani kurulum için dvd yada cd ortama ihtiyacımız kalmıyor.USB bellek modülünü pc yada sunucuya takıyoruz,bios'tan "first boot" olarak usb driver seçerek,işletim sistemi kurulumuna başlıyoruz.Unetbootin "iso" disk kalıplarını usb modüllere yazmakla kalmıyor,ayrıca bir çok dağıtıma ait Linux sürüm "iso" disk kalıplarını indirebiliyor.Kurulum ortamı nereden edineceğim??Bu sürüm için hangi siteyi ziyaret etmeliyim gibi bir çok sorunu unetbootin tek başına çözüyor.Benim çok beğendiğim bir yazılım.


İlk olarak unetbootin yazılımını indirmek için aşağıdaki adresten kullanılan işletim sistemine uygun olan sürüm indirilmelidir.

NOT:Anlatımda unetbootin  "Windows sürümü" kullanılmıştır.Linux ve Mac-os-x versiyonlarda mevcuttur.

"unetbootin-windows-xxx.exe" dosyası indirilip  windows işletim sistemine kurulmalıdır.Kurulum sonrası unetbootin program ekranı.


"unetbootin" programı çalıştırıldığında varsayılan olarak "dağıtım" seçeneği ile başlamaktadır."dağıtım" seçeneği  yukarıda bahsettiğim farklı ekollerin kalıp dosyalarını indirmemize olanak sağlamakta.Bu dağıtımları sıralayacak olursam;


Oldukça iyi,daha ne olsun.Ben Linux'e "Debian" ekolüyle başladığım için listede "Debian" ve "Ubuntu" olması benim adıma yeterli.Redhat ve Suse'de kullandım,Oracle kurulumları yaptım ama DEBİAN'nın yeri benim için ayrıdır.Her neyse konuyu dağıtmadan kaldığım yerden devam ediyorum.Bir dağıtım indirmemiz gerekiyorsa "Dağıtım Seçin" alanından dağıtım adını seçmek ve hemen yanında bulunan "Sürüm Seçin" alanında  versiyonu belirleyip alt sağ köşede bulunan "Tamam" butonu ile indirme işlemini başlatabiliriz.


Dağıtım alanından "ubuntu-12.04.2-desktop-amd64.iso" kalıbını indirmiştim.Usb kurulum adımlarında "ubuntu-12.04.2-desktop-amd64.iso" ile ilerleyeceğim.

NOT:Aşağıdaki adımları yapmadan önce "Usb bellek modülünü" pc yada sunucuya takmalıyız.Çünkü "unetbootin" bazen sonradan takılan usb modüllerini görmeyebiliyor.

Burada yapılması gereken ilk işlem "Diskimage" kutucuğunu işaretlemek olacak.Diskimage işaretlendikten sonra hemen yanında bulunan "İSO" seçeneğini değiştirmeden sağ köşede bulunan "..." butonu ile indirdiğim "ubuntu-12.04.2-desktop-amd64.iso" kalıbının yolunu göstermeliyim.Aşağıdaki resimde yapılması gereken işlemleri sırası ile gösterdim.

Kalıp dosyasını seçtikten sonra alt sol köşede bulunan  "Tür" alanından "USB Sürücü", "Drive" "usb belleğe atanan sürücü harfi "burada "G:\" olarak görülmekte,bu alanları kontrol edip "Tamam" butonu ile ilerliyoruz.


Ekrana gelen uyarı ekranında bulunan "Yes to All" butonuna  tıklayarak usb bellek modülüne "ubuntu-12.04.2-desktop-amd64.iso" kalıbını yazdırıyoruz.Menü altında "%" olarak ilerleme durumunu görebilirsiniz.Bu paylaşımdan sonuna geldik.

Teşekkürler.
ford,fiat,opel,eset,norton,windows,hp,asus,samsung,lenova,ibm,apple.
Başka bir paylaşımda görüşmek üzere.
Mehmet ÖCAL 2014
iletişim:mehmetocal79@gmail.com 


Hiç yorum yok: