Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

10 Nisan 2015 Cuma

Google adsense reklam servisinden bir ayda 2 defa ban yemek

Selamlar;

Bu yazımda Google adsense reklam servisi hakkında yaşadığım bir kabusu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Kabus demişken eskiler bilir efsane "Cartel" rap gurubu vardı 90'larda,Cartel gurup üyesi Kabus Kerim'in çok beğendiğim bir parçası ile bu adsense servisinin bana yaptığı haksızlığı,zulmü,orantısız güç kullanımını sizlere anlatacağım :)

NOT:Parçayı dinlerken yazımı okumanızı öneririm.



Herneyse lafı fazla uzatmadan konuya giriyim.Yaklaşık 5-6 aydır teknik konular hakkında blog yazıyorum,linux sunucular,windows bişiler hakkında,sonra google plusta bunları yayınlıyorum,blogum çok şükür 5000 ziyaretçiyi bu hafta geçti,rakamı görünce çok mutlu oldum,mangal yakıp kutladım.Bundan 1 ay önce adsense başvurumda tamamen kabul edilmişti,reklamlarda gelmişti yani herşey yolunda güzel bir şekilde giderken,ilk gün adsense servis beni banladı.Reklamlar yok oldu,tekrar servise başvurdum birkaç gün sonra tekrar aktif oldu 3-4 hafta önce oluyor bu anlatıklarım.Olur böle şeyler dedim,çünkü ben ve arkadaşlarım bir çete halinde bütün gün blogumdaki reklamlara tıklamıştık,bu yüzden o banı anlıyorum.Yani google yerden göğe kadar haklı.Bu arada konu ile alakası yok ama bir arkadaşımın anlattığı bir hikayeyi sizle paylaşmak istiyorum.Arkadaşımın görüştüğü daha doğrusu hoşlandığı bir kız varmış,bu kızında çok sevdiği bir kedisi, ama kedi bir gün ölmüş...İşte kız bu durumu facebookta paylaşmış.Kedim öldü çok kötüyüm filan diye bişi yayınlamış,kedi diyorum çünkü ismini şu anda hatırlayamadım.Ayrıca kedileri çok severim gerçekten,annemlerin çok güzel mırtık isimli siyam kedisi var herneyse,kedim öldü paylaşımını arkadaşım okuyunca kıza şöle bir mesaj yollamış.

----- Keşke onu  geri getirebilsem...(Dikkat ettiyseniz sonunda üç nokta var)   

Konuya geri dönüyorum.Dün akşam saat 18:30'lerde "adsense-adclicks-noreply@google.com" adresinden "Google AdSense Hesap Kapatıldı" konulu bir mail aldım.

Mail içeriği;

adsense-adclicks-noreply@google.com 
18:30 (18 saat önce)

Alıcı: bana 




Sayın Yayıncımız,

Reklamcılık programlarımızla, yayıncıların, reklamverenlerin ve kullanıcıların yarar sağladığı bir çevrimiçi ekosistem oluşturmaya çalışıyoruz.  Bu nedenle bazen, kullanıcılara veya reklamverenlere karşı ekosistemin algılanma biçimini olumsuz yönde etkileyebilecek davranışlarda bulunan hesaplara yönelik işlem yapmak zorunda kalıyoruz. Sizin durumunuzda, AdSense hesabınızda geçersiz etkinlik saptanmış ve hesabınız devre dışı bırakılmıştır.

Bulunduğunuz ihlal hakkında sınırlı miktarda bilgi verebiliyoruz. Bu durumun rahatsız edici olabileceğinin farkındayız. Ancak, kasten ihlalde bulunan kişiler bu bilgileri saptama sistemlerimizi atlatmak için kullanabileceğinden, bu tedbir amaçlı önlemleri aldık.

Bazı durumlarda, yayıncılar, ihlali gidermek için önemli değişiklikler yapabilir ve AdSense program politikalarına (google.com/adsense/policies) uymaya isteklidir. Bu nedenle, size sorunu birlikte çözme fırsatı tanımak üzere bir itiraz süreci sunuyoruz. Size bu süreçte yardımcı olmak için, itirazınızı göndermeden önce incelemeniz amacıyla hesap kapatma konusunda en yaygın nedenleri içeren bir liste hazırladık. Bu listeye http://support.google.com/adsense/bin/answer.py?answer=2660562 adresinden ulaşabilirsiniz. Lütfen itirazınızda kapsamlı bir analiz sunduğunuzdan emin olun. İtirazınızı https://support.google.com/adsense/bin/request.py?contact_type=appeal_form adresinden gönderebilirsiniz. Biz de ardından itirazınızı işleme koyarız.

Anlayışınız için teşekkür ederiz.


Rica ederim google.Adsense oturum açtığımda hesabımın kapatıldığını gördüm.


Kapatılmadan önce 7,75 tl kazancım vardı,gitmiş.Neyse o da benim google'a sadakam olsun...Şimdi diyorum ki;

----- Keşke onu  geri getirebilsem...(Dikkat ettiyseniz sonunda üç nokta var)

Açıkça söylemek gerekirse bu durum pekte umurumda değil.Engellemiş yada engellememiş.Eğer sizde adsense hesabına sahipseniz kendi sitenizde yada blogunuzdaki reklamları görüntülemeyin.Görüntülediğiniz zaman bu mailin aynından bir tane size gelecektir.Artık blogumda reklam yayınlamama kararı aldım.Uğraşmayacağım adsense servisle,ya beni yanlış anladınız bildiğiniz gibi değil ne olur bana bir şans daha verin demeyeceğim.Anlamadığım bir konuda reklamlara kendim bile tıklasam,neticede bende potansiyel bir müşteriyim neden benim tıklamalarım adsense'i rahatsız ediyor,belki de ben alacağım orada reklamı yapılan ürünü kim bilir...(Dikkat ettiyseniz sonunda üç nokta var).Paylaşımın başında efsane grup "Cartel" demiştim.Nostalji yapalım.Bu arada rap müziği sevmem ama Cartel'i severim.




Bu konununda sonuna geldi.Başka bir paylaşımda görüşmek üzere.

Teşekkürler.


Mehmet ÖCAL 2014
  

Hiç yorum yok: